X بستن تبلیغات

-------------------------------------------------------------------------

کد پیشواز 98ســـردار شهید حاج قاسم سلیمانی


کد پیشواز همراه اول و ایرانسل قاسم سلیمـانی


کد پیشواز مثل قاسم سلیمانی باش هــــمراه اول


کد پیشواز قاسـم هنوز زنده ست غلامرضا صنعتگر


کد پیشواز درمورد سردار قاســـــــــــــــم سلیمانی


-------------------------------------------------------------------------

بیوگرافی هومن سیدی

بست بیوگرافی

بیوگرافی هومن سیدی

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

بیوگرافی هومن سیدی

بیوگرافی هومن سیدی
,
بیوگرافی هومن سیدی و آزاده صمدی

همسر جدید هومن سیدی,
,
هومن سیدی و همسرش
,
بیتا اصلانی همسر هومن سیدی
,
اسم دختر هومن سیدی,

هومن سیدی و بیتا اصلانی
,
دلیل جدایی هومن سیدی و آزاده صمدی
,
بیوگرافی بیتا اصلانی

هومن سیدی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به ناوبری پرش به جستجو
هومن سیدی
Hooman seyedi khashm hayahoo.jpg
نشست خبری فیلم خشم و هیاهو (جشنواره فیلم فجر ۳۴ام)
تولد ۸ آذر ۱۳۵۹ (۳۷ سال)
رشت
ملیت ایرانی
پیشه بازیگر، کارگردان، نویسنده
همسر(ها) آزاده صمدی(۱۳۸۵–۱۳۹۲) جدا شده

بیتا اصلانی

فرزند : (یک دختر)

صفحه در وب‌گاه IMDb
صفحه در وب‌گاه سوره

هومن سیدی (زاده ۱۳۵۹ در رشت) کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ایرانی است.

زندگی‌نامه

هومن سیدی پس از پایان دبیرستان و دریافت دیپلم گرافیک کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. سپس به تهران آمد و در کلاس‌های بازیگری کارنامه به مدیریت پرویز پرستویی شرکت کرد. او فرزند دوم خانواده است و ۲ برادر (حامد و هامون) و یک خواهر (هیلدا) دارد. مادرش بازنشسته نیروی دریایی است و پدرش بازنشسته کارمند بانک کشاورزی.[۱] سیدی در سال ۱۳۸۵ با آزاده صمدی ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۲ از او جدا شد.[۲] هومن سیدی در اوایل دهه هشتاد در فیلم یک تکه نان با رضا کیانیان همبازی شد و سپس نقش کوتاهی را در چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی ایفا کرد. او نقش اصلی پابرهنه در بهشت بهرام توکلی را بازی کرد. این فیلم اولین فیلم بلند بهرام توکلی بود که باعث شهرت او شد و سیدی هم کاندیدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد. هومن سیدی در زمینه تئاتر در همسایه آقا و مشروطه بانو دو اثرحسین کیانی به ایفای نقش پرداخت. از کارهای او در تلویزیون می‌توان به سریال‌های راه بی پایان همایون اسعدیان و تا ثریا ساخته سیروس مقدم و تله فیلم‌های سایاب محمدعلی سجادی و اگر باران ببارد روح‌الله حجازی اشاره کرد. در کارنامه هنری او فیلم‌های دیگری مثل شب بیرون، خط ویژه مصطفی کیایی، نیمرخ‌ها ساخته ایرج کریمی، در مدت معلوم، پل خواب، مادری، کمدی انسانی و مصادره به چشم می‌خورد. هومن سیدی برای بازی در فیلم من دیه گو مارادونا هستم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از جشنواره فیلم فجر و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران گرفت.

کارگردانی

هومن سیدی پس از ساخت چند فیلم کوتاه (از جمله ۳۵ متری سطح آب و دندان آبی که به خاطر آنها جوایز متعددی از جشنواره فیلم کوتاه تهران کسب کرد) اولین فیلم بلند خود را در سال ۱۳۸۹ با نام آفریقا کارگردانی کرد. این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (بخش آثار ویدئویی) جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن (آزاده صمدی) را از آن خود کرد. سیدی به غیر از کارگردانی، به عنوان نویسنده و تدوینگر نیز در این اثر حضور داشت. شهاب حسینی یکی از بازیگران این فیلم است که تنها ده کلمه دیالوگ می‌گوید و کم دیالوگ‌ترین نقش اصلی عمرش را بازی می‌کند. منتقدان سینمای ایران آفریقا را در زمرهٔ آثار سینمای نئو نوآر ایران برشمرده‌اند. همچنین برخی هومن سیدی را ادامه دهنده سینمای اجتماعی اصغر فرهادی می‌دانند (البته با دکوپاژ و قاب‌بندی‌های متفاوت و غیرکلاسیک) او نویسنده و کارگردان تئاتر روایت ناتمام یک فصل معلق بوده‌است.[۳] از دیگر فعالیت‌های او آموزش هنرجویان بازیگری در آموزشگاهش است. او در فیلم‌هایش بازیگران جدیدی مثل امیر جدیدی و یسنا میرطهماسب را به سینمای ایران معرفی کرد. فیلم‌های هومن سیدی در مقام کارگردان عبارتند از آفریقا، سیزده، اعترافات ذهن خطرناک من، خشم و هیاهو و مغزهای کوچک زنگ زده. وی بعد از موفقیتهای داخلی و بین‌المللی، دکترای افتخاری کارگردانی از شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرد.[۴] ساخته‌های او جوایز متعددی از جشنواره‌های فجر و ورشوی لهستان و جشنواره فیلم پوسان کره جنوبی و شانگهای چین و جشنواره فیلم شهر دریافت کرده‌اند (از جمله جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، جایزه ویژه هیئت داوران و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران)

حواشی

  • سیدی پس از حذف فیلم سیزده از جشنواره برلین، در اظهار نظری انتقادی از بابک زنجانی (سرمایه‌گذار فیلم) بیان کرد: چرا باید به خاطر اینکه این آقا تحریم است فیلم من از جشنواره برلین کنار گذاشته شود؟ من چرا به خاطرش آسیب بخورم؟[۵] فیلم سیزده دومین سرمایه‌گذاری مستقیم بابک زنجانی پس از فیلم هیچ‌کجا هیچ‌کس است.[۶]

آثار سینمایی

بازیگری

شمارهنام فیلمسالکارگردان
۱ مصادره ۱۳۹۶ مهران احمدی
۲ کمدی انسانی ۱۳۹۵ محمدهادی کریمی
۳ آذر ۱۳۹۵ محمد حمزه‌ای
۴ مادری ۱۳۹۴ رقیه توکلی
۵ اینجا کسی نمی‌میرد ۱۳۹۴ حسین کندری
۶ پل خواب ۱۳۹۴ اکتای براهنی
۷ بوفالو ۱۳۹۳ کاوه سجادی حسینی
۸ در مدت معلوم ۱۳۹۳ وحید امیرخانی
۹ من دیه گو مارادونا هستم ۱۳۹۳ بهرام توکلی
۱۰ نیمرخ‌ها ۱۳۹۳ ایرج کریمی
۱۱ خط ویژه ۱۳۹۲ مصطفی کیایی
۱۲ شب بیرون ۱۳۹۲ کاوه سجادی حسینی
۱۳ آزادراه ۱۳۸۹ عباس رافعی
۱۴ یک وجب از آسمان ۱۳۸۷ علی وزیریان
۱۵ زخم شانه حوا ۱۳۸۶ حسین قناعت
۱۶ آنکه دریا می‌رود ۱۳۸۵ آرش معیریان
۱۷ پابرهنه در بهشت ۱۳۸۴ بهرام توکلی
۱۸ چهارشنبه سوری ۱۳۸۴ اصغر فرهادی
۱۹ یک تکه نان ۱۳۸۳ کمال تبریزی

کارگردانی

عنوانسالنوع فیلم‌برداری
مغزهای کوچک زنگ زده (۱۳۹۶) سینمایی
خشم و هیاهو (۱۳۹۴)
اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳)
سیزده (۱۳۹۱)
آفریقا (۱۳۸۹)

فیلمنامه‌نویس

عنوانسالنوع فیلم‌برداری
مغزهای کوچک زنگ زده (۱۳۹۶) سینمایی
خشم و هیاهو (۱۳۹۴)
اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳)
سیزده (۱۳۹۱)
آفریقا (۱۳۸۹)

تدوین

عنوانسالنوع فیلم‌برداری
مغزهای کوچک زنگ زده (۱۳۹۶) سینمایی
خشم و هیاهو (۱۳۹۴)
اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳)
سیزده (۱۳۹۱)
آفریقا (۱۳۸۹)

آثار تلویزیونی

مجموعه‌های تلویزیونی

عنوانسال
مهرآباد (۱۳۹۲)
گوه می خوری ثریا (۱۳۹۰)
سی امین روز (۱۳۸۹)
در چشم باد (۱۳۸۹)
راه بی پایان (۱۳۸۶)

فیلم تلویزیونی

عنوان
دونده
ترم زمستانی
داستان ما، قصه تو
قصه داوود و قمری
بیلیارد
سایه
سرقت ادبی
اگر باران ببارد
در آغاز یک روز
جاده متروک
سایاب

شبکه نمایش خانگی

افتخارات

منابعhttps://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D9%88%D9%85%D9%86_%D8%B3%DB%8C%D8%AF%DB%8C


مطالب خواندنی
دیدگاه کاربران


تبلیغات بنری

موزیک درخواستی

آرشیو

درخواست آهنگ مجاز

آهنگ مورد نیاز خود را درخواست کنید.

مطالب

وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ ﴿۵۱﴾ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ ﴿۵۲﴾