X بستن تبلیغات

-------------------------------------------------------------------------

کد پیشواز 98ســـردار شهید حاج قاسم سلیمانی


کد پیشواز همراه اول و ایرانسل قاسم سلیمـانی


کد پیشواز مثل قاسم سلیمانی باش هــــمراه اول


کد پیشواز قاسـم هنوز زنده ست غلامرضا صنعتگر


کد پیشواز درمورد سردار قاســـــــــــــــم سلیمانی


-------------------------------------------------------------------------

, بیوگرافی رحیم پور ازغدی

بست بیوگرافی

, بیوگرافی رحیم پور ازغدی

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

, بیوگرافی رحیم پور ازغدی



,    بیوگرافی رحیم پور ازغدی
,    حیدر رحیم پور ازغدی
,    فرزندان حسن رحیم پور ازغدی
,    میزان تحصیلات رحیم پور ازغدی
,    فرزندان رحیم پور ازغدی
,    همسر حسن رحیم پور ازغدی
,    زندگینامه ی حسن رحیم پور ازغدی
,    تعداد فرزندان رحیم پور ازغدی
,    رحیم پور ازغدی تلگرام
,   

حسن رحیم‌پور ازغدی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به ناوبری پرش به جستجو
حسن رحیم‌پور ازغدی
Hassan Rahimpour Azghadi.jpg
زاده حسن رحیم‌پور ازغدی
مشهد
ملیت ایران
مذهب اسلام، شیعه
وب‌گاه rahimpour.ir

حسن رحیم‌پور ازغدی (زاده ۱۳۴۳ در شهرستان مشهد) از نظریه‌پردازان جمهوری اسلامی ایران و از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.[۱][۲] وی هر گونه گرایش حزبی را که به وی نسبت داده می‌شود را مردود می‌داند. او از ۲۵ اسفند ۱۳۸۱ به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد.[۳] برخی رسانه‌های اصولگرای ایران از او با عنوان «چهره‌ای جدید در نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی» یاد می‌کنند.[۴] او همچنین عضو هیئت ارزیابی علمی و فرهنگی و مدیر مسئول و سردبیر نشریه کتاب نقد است.[۱] او فرزند حیدر رحیم پور است.

او در صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارای تریبون است.[۵] پرحاشیه‌ترین سخنان رحیم‌پور ازغدی را می‌توان دربارهٔ دهه سازی برای عزاداری و مداحی‌ها دانست. سخنان و نوع ادبیات رحیم پور در مورد مداحان و عزاداری طوری بود که آن سخنان درستی را که گفت به سخنانی علیه خودش تبدیل کرد.[۵]

محتویات

سخنرانی‌ها و آثار

ازغدی تاکنون کتاب‌ها و مقاله‌هایی در مورد مباحث دینی و ایدئولوژی انقلاب اسلامی نوشته‌است. او سخنرانی‌های بسیاری در دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی ایران انجام داده‌است.[۶][۷]

کتاب‌شناسی

  • حسین (ع) عقل سرخ
  • علی (ع) و شهر بی آرمان[۱]
  • مهدی (ع)، ده انقلاب در یک انقلاب
  • محمد (ص)، پیامبری برای همیشه.
  • «عقلانیت»، بحثی در مبانی جامعه‌شناسی
  • عرف قدس
  • فقه و تئوری دولت
  • چهار گفتار
  • پنج گفتار
  • مدارا، نه از راه پلورالیزم
  • گفتگوی انتقادی در " علوم اجتماعی "

مقاله‌ها

  • اجتهاد شهید نبرد تحجر و التقاط
  • دین در حاشیه و دین در صحنه
  • جهانی سازی پایان تاریخ و مهدویت
  • خدا انسان مدرنیته
  • هزار دستان فکر و کمیته هوشیاری
  • بررسی دعوت انبیا به امر به معروف و نهی از منکر
  • چرا دین و دنیا
  • اصلاحات مذهبی
  • تقابل اسلام و سکولاریزم
  • نقد عقلانیت غربی
  • تحلیلی از نتایج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
  • تسامح یا واقفی گری
  • ضدیت با ایدئولوژی افتخاری مشکوک برای لیبرالها[۳]

پخش سخنرانی‌ها و گردهمایی‌ها

سخنرانی‌ها و نشست‌ها و گردهمایی‌های رحیم پور ازغدی با دانشجویان، کارکنان ادارات مختلف و استادان و دیگر قشرها جامعه توسط شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران، در برنامه‌ای به نام طرحی برای فردا، که به‌طور هفتگی عصرهای شنبه حدود ساعت ۱۹:۳۰ پخش می‌گردد، در تلویزیون به نمایش گذارده می‌شود.[۸]

ارتباط با مؤسسه طرحی برای فردا

طبق اعلان صریح صفحه نخست وبگاه رسمی رحیم پور ازغدی، مؤسسه طرحی برای فردا، مرکز نشر آراء و آثار وی است. تألیفات رحیم پور ازغدی توسط انتشارات همین نهاد، به نام انتشارات طرحی برای فردا چاپ می‌شوند.[۹]

دستگیری تیم ترور وی

در اوایل تیر ماه سال ۱۳۹۱ وبگاه خبری مشرق از دستگیری و بازداشت اعضای یک تیم تروریستی با هدف ترور حسن رحیم پور توسط مأمورین وزارت اطلاعات خبر داد.[۱۰][۱۱] خودش نیز خبر ترورش را تأیید کردو گفت: آنها در کردستان عراق اتاق فرمان تشکیل داده‌اند و در یکسال و نیم اخیر نیز این بار سوم است که خبر ترورم را به من داده‌اند. وی همچنین دربارهٔ شهادت خود گفت: بنده از تابستان۵۷ و پیش از انقلاب تا سال‌های جنگ و پیش از هر عملیات حدود ۱۰ وصیت‌نامه نوشته‌ام لذا اگر خون ما در راه انقلاب ریخته شود باعث افتخار است. [۱۲]

حاشیه‌ها

اظهار نظر راجع به احمدی‌نژاد

وی طی یک سخنرانی در ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ در جمع دانشجویان دانشگاه تهران با حضور دانیل اورتگا رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت:

امروز رهبری انقلاب حامی جنبش‌های آزادی‌بخش و در مقابل استکبار جهانی است، پس ایران به هر معنا خانه شماست. تکلیف احمدی‌نژاد هم روشن است، احمدی‌نژاد نیز بیشتر از آنکه یک دولتمرد باشد، با روحیه‌ای چریکی خود را متعهد به جبهه فقرای دنیا می‌داند، پس می‌توانید هر سال برای تفریح به خانه دوم خود بیایید.[۱۳]

وی همچنین گفت:

بنده زمان روحانی استعفا ندادم. من زمان احمدی‌نژاد استعفا دادم. بحث بنده، سیاسی و جناحی نبوده، من با آقای احمدی‌نژاد چند بار در شورا درگیر شدم. بعد هم آمدم بیرون استعفا دادم. بعد هم رهبری تشخیص دادند دوباره باید باشیم، ما به وظیفه‌مان عمل می‌کنیم و الّا بنده به مکانیزم تصمیم‌گیری در شورا، موافقت‌ها و مخالفت‌ها و به بعضی از اعضای شورا انتقاد دارم.[۱۴][۱۵]

اظهار نظر پیرامون فرزندآوری

نوع ادبیات او از سوی برخی از روحانیون مورد انتقاد قرار گرفته‌است.[۵] وی در سخنانی، خطاب به زنانی که بر خلاف بعضی سیاست‌های حکومتی مبنی بر افزایش جمعیت، به دلیل به هم نخوردن هیکل‌شان نمی‌خواهند باردار شوند گفته بود:[۵][۱۶][۱۷]

هم‌اکنون برخی خانم‌ها می‌گویند بچه دار نمی‌شویم برای اینکه هیکلمون به هم می خوره. ای مرده شور ببره هیکلت رو. مگه هیکلت رو می خوای ببری آخرت؟ تو این هیکل رو می خوای چه کار؟ غیر از اینه که می خوای ببری تو قبر یا اینکه می خوای هیکلت رو ببری تو خیابون نشون بدی. استفاده هیکلت برای شوهرته و البته شوهرت برای توئه و برای بچه آوردن.

ادبیات ازغدی با انتقاداتی روبرو شد و برخی این ادبیات را عجیب دانسته و آن را نگاهی سخیف به جایگاه زن و خانواده عنوان کردند.[۵]

فردی که خود را «حبیب رحیم پور ازغدی» معرفی کرده بود، با ارسال مطلبی تحت عنوان «مرده شور «سایت عصر ایران» را ببرد» به مطالب سایت عصر ایران پاسخ داد.[۱۶] آیت الله محقق داماد ادبیات رحیم پور را خشن و نامهربانانه می‌داند[۵] و در مورد ایشان گفته‌است که خوشبختانه این فرد در لباس روحانیت این حرف‌ها را نمی‌زند و گرنه من از خجالت می‌مردم.[۱۸]

واکنش به سخنان حسن روحانی در مورد هنرمندان

وی در جلسه‌ای که با موضوع مفهوم یابی اسلامی در سینمای دینی که ۲۰ دی در سینما فلسطین برگزار شد، در واکنش به سخنان حسن روحانی که در جمع هنرمندان گفته بود: «تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست»[۱۹] گفت:

من معنی این جمله را نمی‌فهمم که هنر ارزشی و ضدارزشی وجود ندارد! یعنی سینمایی که مروج شرک و خرافه است با سینمایی که مروج توحید و عبادت مساوی است؟ بعضی‌ها اصلاً به این چیزها فکر نمی‌کنند، به دنبال چیزی هستند که برایش کف بزنند، اینها دغدغه حقیقت ندارند، دغدغه ریاست دارند. اما انبیا دغدغه حق و باطل داشتند. می‌گویند هنر به ارزشی و ضدارزشی تقسیم نمی‌شود و هنرمند ارزشی و غیرارزشی هم نداریم. یا این حرف بی معنا است یا شرک و توحید با هم مساوی هستند. یکی کردن اینها کاسبی است. طبق فرهنگ قرآن شعرا و هنرمندان دو دسته‌اند، یک دسته اهل اغوا هستند و یک دسته هستند که استثنا می‌شوند و دنبال ترویج حق و عدل و دفاع از مظلوم‌اند. آیا شعر دعبل و شاعران انقلابی با شعر شاعران درباری نوکران حکومت مساوی است؟ یکی کردن اینها درست در مقابل خط امام و خط انقلاب و خط انبیا قرار دارد.[۲۰]

منابع

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%B1%D8%AD%DB%8C%D9%85%E2%80%8C%D9%BE%D9%88%D8%B1_%D8%A7%D8%B2%D8%BA%D8%AF%DB%8C

مطالب خواندنی
دیدگاه کاربران


تبلیغات بنری

موزیک درخواستی

آرشیو

درخواست آهنگ مجاز

آهنگ مورد نیاز خود را درخواست کنید.

مطالب

وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ ﴿۵۱﴾ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ ﴿۵۲﴾