loading...

بست بیوگرافی

,    ,    بیوگرافی اهورا کرباسی,    سایت اهورا کرباسی,    دانلود فایل های صوتی اهورا کرباسی,    دانلود کتاب های اهورا کرباسی,

حسین بازدید : 2860 پنجشنبه 03 آبان 1397


,   

,    بیوگرافی اهورا کرباسی
,    سایت اهورا کرباسی
,    دانلود فایل های صوتی اهورا کرباسی
,    دانلود کتاب های اهورا کرباسی
,    از نواختن گیتار لذت ببرید اهورا کرباسی
,    آموزش گیتار اهورا کرباسی
,    کرباسی گیتار
,    از نواختن گیتار لذت ببرید pdf
,    دانلود رایگان کتاب از نواختن گیتار لذت ببرید

بیوگرافی اهورا کرباسی

متولد اصفهان که تحصیلات خود را از مقطع ابتدایی تا پایان دانشگاه در همین شهر به پایان رساند و فارغ التحصیل رشته روانشناسی است.

موسیقی را از هفت سالگی و با نواختن تنبک آغاز کرد. که با شرکت در دو دوره جشنواره فجر در رشته تنبک نوازی مقام برتر و تندیس این جشنواره را کسب نمود
همزمان فراگیری گیتار کلاسیک را آغاز نمود و در این رشته فعالیت خود را به صورت جدی ادامه داد. و مشغول به تدریس گیتار در آموزشگاه های معتبر اصفهان شد .
در سال ۱۳۷۷ تدریس گیتار کلاسیک را در هنرستان موسیقی استان اصفهان به عنوان ساز دوم آغاز نمود .
تدریس در آموزشگاه های معتبر، هنرستان موسیقی ودانشگاه به خصوص دانشگاه صنعتی در طول تدریس اهورا کرباسی وجود داشته ودارد.
در سال ۱۳۸۴ از طرف اداره ارشاد و به منظور همکاری با شرکت نفت برای تدریس موسیقی به جزیره خارک اعزام شد.
ساخت موسیقی تاتر،فیلم و انیمیشن مانند راه و بی راه ، سنگ و نیرنگ و…. در کارنامه اهورا کرباسی وجود دارد که مقام برتر آهنگ سازی تاتر۱۳۸۲ را به خود اختصاص داد و از طرف زنده یاد استاد رضا ارحام صدر مورد تقدیر قرار گرفت.

 

اهورا کرباسی اقداماتی برای اولین بار در ایران و اصفهان انجام داده :

  1. اولین جشنواره گیتار نوازی و سبک شناسی ایران در استان اصفهان با همکاری حوزه هنری که اهورا کرباسی به عنوان مدیر کمیته فنی فعالیت می کرد (سال ۱۳۸۳)
  2. اولین نمایشگاه تخصصی ساز گیتار
  3. اولین کنسرت گیتار فلامنکو استان اصفهان در سالن شهرداری (سال ۱۳۸۲)
  1. کاست و سی دی اهورا کرباسی با عنوان (آوای زرتشت) اولین تک نوازی گیتار آکوستیک در ایران می باشد.
  2. برگزاری اولین جشنواره موسیقی نابینایان در استان اصفهان.
  3. تاسیس اولین کتابخانه موسیقی به خط بریل ویزه نابانایان.
  4. اولین ارکستر گیتار و گروه کر در ایران

اهورا کرباسی کنسرت های متعددی در ایران اجرا کرده یکی از اجراهای وی در تابستان سال ۱۳۸۶ در تالار وحدت و برای شب های موسیقی ایران بود.
در سال ۱۳۸۸ در همایش تجلیل از چهره های برتر به عنوان چهره برتر معرفی شد و لوح تقدیر و تندیس چهره های برتر به ایشان اهدا شد.

ایشان دارای تعداد بسیار زیادی لوح تقدیر از طرف مدیران و مجموعه های هنری، کنسرت ها جشنواره ها، آموزشگاه های موسیقی،هنرستان موسیقی و دانشگاه صنعتی می باشند که نشانگر محبوبیت و به پاس زحماتی که در عرصه موسیقی کشیده اند می باشد.

در سال ۱۳۸۳ به همت اهورا کرباسی اولین جشنواره گیتار نوازی و سبک شناسی ایران در استان اصفهان با همکاری حوزه هنری و با حضور سیمون آیوازیان، کیوان میرهادی و کارینا کیمیایی برگزار شد که  اهورا کرباسی به عنوان مدیر کمیته فنی فعالیت می کرد دوره های دیگر این جشنواره پس از دوره اول هرسال در ایران برگزار می شود.

اهورا کرباسی طرح های نوینی برای فراگیری موسیقی برای افراد با تواناییهای خاص و به خصوص نابینایان ابداع نموده که با تلاش های وی اولین کتابخانه موسیقی به خط بریل در مرکز خانه ریاضیات استان اصفهان را اندازی شد.

در بهمن ۱۳۹۳ به همت و تلاش اهورا کرباسی اولین جشنواره موسیقی نابینایان در استان اصفهان برگزار شد.

در تیرماه ۱۳۹۵ اولین ارکستر گیتار و گروه کر در ایران به رهبری اهورا کرباسی به روی صحنه رفت که این اجرا در نوع خود در ایران بی سابقه بود.

در زیر به برخی آثار اهورا کرباسی به صورت کامل تر اشاره می شود:

آلبوم آوای زرتشت اولین تکنوازی گیتار اکوستیک در ایران

سـاز گیتار سازی است که قابلیت های بسیـاری دارد، چه در گـروه نوازی و چـه در همراهـی با سازهای دیگر. ولی یکی از زیباترین و پرطرفدارترین سبک های گیتار، تک نوازی گیتار کلاسیک است که البته اجرای آن با گیتار نایلون در دنیا مرسوم تر است. گیتار آکوستیک نیـز به لحاظ شکل ساخت و نوع سیـم ها که فلزی هستند، صـدایی ویژه و خـاص تولید می کند. با این که این ساز بیشتر در سبـک های پاپ، بـلوز و کانتری استفـاده می شود ولـی با اجرای تکنیک های گیتـار کلاسیک و ترکیب آن با گام و آکوردهای دیگر سبـک ها، سبکی دلنشین خاص و زیبا به وجـود می آید که در آلبوم آوای زرتشت اهـورا کرباسـی این کار را انجام داده. در ایـن آلبوم تنظیم آهنگ ها به عهـده خود اهورا کربـاسی بوده و تعدادی از آهنـگ های آلبوم توسط ایشان ساخته شده. مابقی آهنگ ها از آهنگ سازان مشهور میباشد. این آلبوم توسط وی  تنظیم و اجرا شده.

آلبوم جهان را شفا بده

این آلبوم نیز مانند آلبـوم آوای زرتشت تکنوازی گیتار اکوستیک است و تعدادی از آهنگ های ساختـه اهورا کرباسـی و تعدادی نیز از آهنگ سـازان مشهور است که توسط اهورا کرباسـی تنظیم شده. اجرای این آثـار نیز توسط اهورا کرباسی است. علت نامگذاری این آلبـوم نیز اجرای یکی از آهنگ های هنرمند فقید، مایکل جکسون با نـام جهان را شفا بده می بـاشد که به یاد ایشان نام این آلبوم نیز به همین اسم است.

کتاب روانشناسی آموزشی موسیقی

علـوم تربیتی سالهـاست که در پی شناخت نظریـه های مختلف بـرای بهتـر نمودن فن آموزش است که در ایـن راه یکـی از علومی که همواره در کنار علوم تربیتی بوده علم روانشناسی است. دانشمندان علوم تربیتی با در نظر گرفتن نظریه های روانشناسی و تحقیـق و بسط و گستـرش آنها سعـی در هرچه بهتـر نمودن فن آموزشی می کننـد. همانگونه که انواع علوم مانند علم پزشکی، مهندسی و غیره، هر روز شاهد اختراع و اکتشافات جدیدی هستند، در علوم تربیتی نیز نظریه ها تغییر می کند و بنابراین متد آموزش و پرورش دارای تغییر است.

فن آموزش موسیقی نیـز بسیار مهم است که تاریخچـه آن با پدیدار شدن موسیقی سابقه دارد. بنابراین در دوره های گذشته تاکنون علـم آموزش همگام با علـم موسیقی حرکت می کرده. در ایران نیز از دیربـاز آموزش موسیقی همیشـه مورد توجه بوده. ولی از دوره ای که هنرستان موسیقی تاسیس شده، علم آموزش موسیقی به صورت تجربی، سینه به سینه و با برداشت از تجربیات دیگران بوده.

اهورا کرباسـی در کتاب کلیات روش های تدریس و روانشناسـی آموزش موسیقی آخرین نظریـه های روانشنـاسی در امـر آموزش و پرورش و متدهای تجربـی آموزش موسیقی در پانزده سال تجربه آموزشـی که خود ایشـان در آمـوزش موسیقی به دست آورده است را گـرد آوری کرده. ایـن کتاب برای اولیـن بار در ایـران و توسط اهـورا کرباسی تالیـف شده و برای اسـاتید موسیقی که آموزش موسیقی را به صورت تجربی ارائه می دهنـد و فارغ التحصیلان رشته موسیقی بسیار کار آمد است. چرا کـه اکثر افرادی که رشته موسیقی را انتخاب می کنند، جدا از بازار آهنگ سازی و نوازندگی رو به امر تدریس می آورند.

 

http://ahourakarbasi.com/%D8%A8%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C/

 

 







برچسب ها بیوگرافی اهورا کرباسی سایت اهورا کرباسی دانلود فایل های صوتی اهورا کرباسی دانلود کتاب های اهورا کرباسی از نواختن گیتار لذت ببرید اهورا کرباسی آموزش گیتار اهورا کرباسی کرباسی گیتار از نواختن گیتار لذت ببرید pdf دانلود رایگان کتاب از نواختن گیتار لذت ببرید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو