close
دانلود آهنگ جدید
بیوگرافی رامش (خواننده)

بست بیوگرافی

بیوگرافی رامش (خواننده)

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
تبلیغات شما تبلیغات شما

بیوگرافی رامش (خواننده)

X رامش (خواننده) و همسرش X عکس همسر رامش (خواننده) X شماره تلفن رامش (خواننده) X رامش (خواننده) بدون آرایش X عکس رامش (خواننده) X بیوگرافی رامش (خواننده) X رامش (خواننده) ازدواج X دوست پسر رامش (خواننده) X رامش (خواننده) قبل عمل زیبایی X رامش (خواننده) دوست دخترش X رامش (خواننده) متولد X سایت رسمی رامش (خواننده) X رامش (خواننده) دوست پسرش X آخرین خبر رامش (خواننده) X رامش (خواننده) کیست X اینستاگرام Instagram رامش (خواننده) X دوست دختر رامش (خواننده) X رامش (خواننده) X کانال تلگرام رامش (خواننده) X رامش (خواننده) ویکی پدیا


رامش



رامش
Ramesh 1970s.jpg
اطلاعات
نام اصلی    آذر محبی تهرانی
نام مستعار    رامش
تولد    ۲۲ آبان ۱۳۲۵ تهران
ملیت    ایران
سبک‌(ها)    سنتی ، پاپ ، جاز ، فانک و راک
ساز(ها)    گیتار
ناشرین    کلتکس رکوردز، آونگ میوزیک
تحصیلات    دیپلم طبیعی
وبگاه    Fb.com/rameshmusicfans
Ramesh performing in dinner party -Kermanshah.jpg
پرونده:Ramesh sings Sazesh, Rangarang Anniversary Celebration - November 1977.webmپخش رسانه
Ramesh+Googoosh.JPG

آذر محبی تهرانی با نام هنری رامش (زاده ۲۲ آبان ۱۳۲۵، تهران)، خواننده ایرانی است.
محتویات

    ۱ زندگی‌نامه
    ۲ خوانندگی
    ۳ بازیگری
    ۴ پس از انقلاب
    ۵ فیلم‌شناسی
    ۶ آلبوم‌ها
    ۷ منابع
    ۸ پیوند به بیرون

زندگی‌نامه

رامش با نام اصلی آذر محبی تهرانی در ۲۲ آبان ۱۳۲۵ در شهر تهران و در خانواده‌ای با سه خواهر و یک برادر به دنیا آمد و تا دیپلم طبیعی به تحصیلات خود ادامه داد و تصمیم داشت بعد از دیپلم وارد دانشگاه شود و در رشته جراحی به تحصیلات ادامه دهد اما با صدای مخملی و زیبائی که داشت، به عرصه خوانندگی روی آورد.
خوانندگی

رامش از ریشه های موسیقی کلاسیک فارسی شکوفا شده بود و حرفه خود را بطور رسمی در سال ۱۳۴۳ با ترانه " پرستو جان " در برنامه " یک شاخه گل " رادیو گلها آغاز کردو تجربیات خود را در زمینه سنتی همانند هنرمندان ترکیه ای چون عصمت ندیم، سوات سین، اورهان گنجه‌بای، ودات يلديريمبورا در موسیقی غربی بهره گرفت. او گاهی اوقات ابزار غربی و یا ریتم غربی را در موسیقی سنتی خود بکار می برد.

در سال ۱۳۴۵ می توان ریتم های غربی مانند رومبا ، بوسا نوا و همچنین صداهای گیتار سورف و کمبو ارگان را در موسیقی رامش شنید که این استفاده ها در سال ۱۳۴۷ بیشتر شد. رامش ترانه های دو صدائی با عارف، منوچهر سخایی و ویگن بجای بازیگران در فیلمها اجرا کرد که در این دوران رامش بیشتر کارهای عطاالله خرم را اجرا میکرد که حرفه خود را با همکاری با ویگن اولین ستاره موسیقی پاپ آغاز کرده بود .

در سالهای ۱۳۵۰ – ۱۳۵۱ همکاری خود را با ارکستر استودیویی که دارای سازهای بادی برنجی نیز بود آغاز کرد که "خورشید خانوم" اولین کار رامش در سبک فانک بود. "دلکم" نیز مقدمه ای برای استفاده از سبک فانک با گیتارهای Wah Wah بود.

در سال ۱۳۵۲ رامش رسما با ترانه "غروبا قشنگن" وارد سبک راک شد که شامل ضربه های سخت طبل و گیتار Wah Wah بود که در واقع ملودی آذری با ساز ارگ به سمت سبک غربی هدایت می شود و هارمونیکای استفاده شده در آهنگ نشانی از قطعه موسیقی وسترن اسپاگتی یا همان وسترن ایتالیایی ساخته انیو موریکونه دارد.

رامش با ترانه " تهمت " چیرگی سبک فانک بر سازهای بادی برنجی را اثبات کرد که در این دوره سبک فانک با قطعات ترکیبی از موسیقی سنتی به پیشینه آذری بازمی گشت. همکاری رامش با اسفندیار منفردزاده در ترانه " نماز " نیز نمونه دیگری از آن دوره است.

پیشرفت تکنولوژی در ایران در سالهای ۱۳۵۳ – ۱۳۵۴ تاثیر زیادی در سبک غربی موسیقی رامش داشت. حال و هوای فانک لاتین در ترانه " دلم برات هلاکه " و همچنین روح ریتم بوسا نوا در ترانه " تو بارونی، تو آفتابی " با سینث سایزر آنالوگ درهم آمیخته شده است. ترانه "درد عاشقی " گوشها را با گیتارهای جاز، توقفهای ناگهانی و دراماتیک احاطه کرده است اما او به سبک فانک با سازهای بادی برنجی برگشت او همچنین ترانه " قسمت " را در سبک فانک شعرهای حماسی اجراکرد.

" نگو نه " قطعه پیشگامانه ای بود از رامش در سالهای ۱۳۵۴ – ۱۳۵۵ که با این ترانه سبک فانک به یک عنصر طبیعی در ترانه های رامش مبدل شد و در همین سالها ترانه " پیشواز " را ضبط کرد که این ترانه یک ترانه پاپ پیشرو بصورت پلی فونیک و همراهی چند صدا بود، در حالی که ترانه " زیارت " ترکیبی از پاپ هندی و فارسی بود و رامش با استفاده از طبله یک نمونه از استفاده اولیه ماشین درام را در ترانه " وصیت " به نمایش گذاشت.

بابک افشار نیز یکی دیگر از آهنگسازان این دوره که ترانه " کان یا زمان " از ساخته های برادران رحبانی که توسط فیروزاجرا شده بود را به نام " تابستون " برای رامش تنظیم کرد.

یکی دیگر از ترانه های رامش که مورد توجه قرار گرفت، ترانه " اسمر اسمر " که یک ترانه محلی کردی و آذری است و با نام " اسمر یارم" نیز در آن دوره شناخته می شد که تنظیم این ترانه توسط ناصر چشم آذر انجام شده است.

در سال ۱۳۵۵ " موندنم از بودنت " پر انرژی ترین ترانه رامش متشر شد. آهنگسازی و تنظیم این ترانه از منوچهر چشم آذر است. این ترانه یک علامت تجاری از رامش بود که در آن سبک راک و فانک یک ترکیب کامل را خلق کرده بود و شخصیت زنی که با موسیقی سازهای برنجی و صدای گیتار wild جیغ می کشد. رامش درهای زیادی را در ایران باز کرد اما به موسیقی های پراکنده دیگری محدود می شد.

رامش در سال ۱۳۵۶ با موسیقی بومی " عشق گناهکار " ظاهر شد. این ترکیب به وسیله سیم ها به رشته دینامیک اجراهای دیسکو که هم موسیقی شرقی و هم موسیقی غربی را تحت تاثیر قرار داده بود متصل می شد و گیتار Slide نیز در ترکیب بندی اثری از خود نشان می داد. در ترانه " وسوسه " رامش به دالیدای ایران با پاپ پیشرو تبدیل شد، ترانه ای با تک خوانی Rhodes، حملات طبل و جریان صدای بانگو. آهنگسازی این ترانه نیز از منوچهر چشم آذر است.

" رودخونه ها " که بیشتر از همه ترانه ها در تلویزیون پخش و ضبط شده است از ساخته های صادق نوجوکیاست. این ترانه یکی پرطرفدارترین ترانه های رامش است به همراه Moog Brass و Bongo Fury. که این ترانه با الهام از داستان ماهی سیاه کوچولو اثر صمد بهرنگی توسط محمد علی بهمنی سروده شده‌است؛ داستانی که کتاب آن در آن سال‌ها از کتاب‌های ممنوعه به‌شمار می آمد.

" منتظر " از معدود ترکیبات رامش با سینث سایزر (موگ) آذری است که یک نمونه خوبی از ترکیب موسیقی شرقی و غربی است و همچین استفاده از ساز تار در فاز انتقالی آواز و ترانه و در ترانه " سازش " هم می توان شاهد استفاده دیگر رامش از سینث سایزر (موگ) بود.

" افسوس " نیز ساخته دیگری از منوچهر چشم آذر است که بصورت دو صدایی همانند " موندنم از بودنت " در تلویزیون با فریدون فرخزاد اجرا شد. " تک " نیز ترانه ای است که او بصورت دو صدایی با فریدون فرخزاد اجرا کرده است. و ترانه " نیش " که تاثیرات شرقی به وضوح در آهنگسازی آن نمایان است.
بازیگری

در سال ۱۳۵۲ رامش به دعوت منوچهر نوذری برای اولین بار به عنوان بازیگر در فیلم خیالاتی حضور پیدا کرد و پس از آن در فیلمی بازی نکرد.
پس از انقلاب

رامش بعد از انقلاب در سال ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ دو ترانه به نام‌های گفتگوی سبز و تهرون را اجرا کرد که شعر و آهنگ ترانه تهرون از خود رامش می‌باشد و بعد از ۱۷ سال سکوت در سال ۱۳۸۳ آلبوم جهان سوم را به بازار داد و بعد از سالیان سال دوباره یک آلبوم با داریوش و فرامرز اصلانی به نام معشوق همین جاست را به بازار عرضه کرد که این آلبوم آخرین اجراهای او را ثبت کرده است.

او دربارهٔ کناره‌گیری اش از خوانندگی می‌گوید: «نخواندن من ابتدا اعتراض بود به صدای قدغن زنان در ایران، صدای قدغن خوانندگان زن در سرزمینم، که حتی اجازه خواندن و فریاد درون خود را به گوش‌ها رساندن هم نداشتند. بعد کم کم این اعتراض یک عادت شد و با من سال‌ها ماند. حالا به نخواندن عادت دارم، ولی اگر روزی دوباره به ایران بازگشتیم، از ته دل برای همه مردم می خوانم.»[۱]
فیلم‌شناسی

بازیگری

    ۱ - خیالاتی (۱۳۵۲)

خوانندگی

    ۱ - تنهایی (۱۳۵۵)
    ۲ - چلچراغ (۱۳۵۵)
    ۳ - عنتر و منتر (۱۳۵۵)
    ۴ - پریزاد (۱۳۵۲)
    ۵ - تیغ آفتاب (۱۳۵۲)
    ۶ - جبار سرجوخه فراری (۱۳۵۲)
    ۷ - حریص (۱۳۵۲)
    ۸ - صخره سیاه (۱۳۵۲)
    ۹ - مروارید (۱۳۵۲)
    ۱۰ - خیالاتی (۱۳۵۲)
    ۱۱ - خردجال (۱۳۵۱)
    ۱۲ - طغرل (۱۳۵۱)
    ۱۳ - فرار از زندگی (۱۳۵۱)
    ۱۴ - پهلوان در قرن اتم (۱۳۵۰)
    ۱۵ - رسوای عشق (۱۳۵۰)
    ۱۶ - پابرهنه‌ها (۱۳۴۷)
    ۱۷ - گرداب گناه (۱۳۴۷)
    ۱۸ - نخاله قهرمان (۱۳۴۵)
    ۱۹ - خروس جنگی (۱۳۴۴)

آلبوم‌ها
نوشتار اصلی: ترانه‌شناسی رامش

    ۱. آدمک
    ۲. تهرون
    ۳. دریا دریا
    ۴. تهمت
    ۵. داغ داغ
    ۶. جهان سوم
    ۷. معشوق همینجاست

منابع


https://fa.wikipedia.org

دیدگاه کاربران


تبلیغات بنری

محل تبلیغات شما

آرشیو

درخواست آهنگ مجاز

آهنگ مورد نیاز خود را درخواست کنید.

مطالب
X بستن تبلیغات

-------------------------------------------------------------------------

دانلود آهنگ متن ترانه تکست موزیک کد اهنگ پیشواز دانلود اهنگ جدید

برات پیش اومده آهنگی رو از اینترنت بخوای و برات مهم باشه
باهاش خاطره داشته باشی و پیداش نکرده باشی؟

دانلود آهنگ درخواستی
برای دریافت آهنگ درخواستی به شماره زیر در تلگرام پی ام دهید

09306108990

به تماس ها جواب نمیدهیم

لطفا فقط آهنگ های مهم و کمیاب درخواست بشه


لینک درخواست موزیک در تلگرام

https://telegram.me/textniceir

-------------------------------------------------------------------------

وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ ﴿۵۱﴾ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ ﴿۵۲﴾