loading...

بست بیوگرافی

X شماره تلفن فرید شب خیز X فرید شب خیز دوست دخترش X فرید شب خیز متولد X فرید شب خیز دوست پسرش X فرید شب خیز و همسرش X زندگی نامه فرید شب خیز X سایت رسمی فرید شب خیز

حسین بازدید : 1025 چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397
X شماره تلفن فرید شب خیز X فرید شب خیز دوست دخترش X فرید شب خیز متولد X فرید شب خیز دوست پسرش X فرید شب خیز و همسرش X زندگی نامه فرید شب خیز X سایت رسمی فرید شب خیز X بیوگرافی فرید شب خیز X کانال تلگرام فرید شب خیز X اینستاگرام Instagram فرید شب خیز X فرید شب خیز X دوست دختر فرید شب خیز X آخرین خبر فرید شب خیز X عکس همسر فرید شب خیز X فرید شب خیز ازدواج X دوست پسر فرید شب خیز X فرید شب خیز کیست X فرید شب خیز بدون آرایش X فرید شب خیز ویکی پدیا X فرید شب خیز قبل عمل زیبایی

از حمیــــــد تـــــا فریـــــد شب خیــــز
خبرگزاری امروز: تعطیلات نوروز امسال حتما با دیدن صحنحه های طنز خنده بازار سپری کرده اید کاری که به تهیه کنندگی آقای فرید شب خیز انجام شد و در ایام نوروز اوقات شاد و مفرحی را به مردم تقدیم کرد.     اما میخواستم یک فلش بک به شخصیت دو برادر شبخیز بزنم که یکی در ایران و موفق و دیگری در خارج از ایران و به طوری ناموفق :والدین شب خیز هر دو از اهالی رشت بوده و سال هاست که مرحوم شده اند. خانواده وی به دلیل شغل پدرش مدام از شهری به شهر دیگر در حال سفر بودند و به این ترتیب وی در 2 اسفند 1333 درشهر تبریز به دنیا آمد و حتی شناسنامه او صادره از حوزه 5 تبریز است. خانواده شب خیز بعد از چند ماه به تهران رفتند و زمانیکه حمید 5 ماه داشت به رشت منتقل شدند و یکسال در آن شهر ماندند. دوباره به تهران برگشتند و تا قبل از مهاجرت به آمریکا در تهران خیابان سلسبیل اقامت گزیدند. وی مدعی است زمانی که در خیابان سلسبیل زندگی می کرد، دوستانش به او، “حمید کله ماهی خور” می گفتند.
شب خیز می گوید به خاطر علاقه اش به کار رسانه از دوازده سالگی رو به روی آیینه می نشست و تمرین گویندگی می کرد.
وی دو برادر به نام های فرید و رحیم و همچنین دو خواهر بزرگتر از خودش دارد. فرید شبخیز، برادر کوچکتر، از تهیه کنندگان شبکه 3 سیما می باشد و رحیم شبخیز که برادر بزرگتر است یک استودیو ضبط آهنگ در تهران دارد( صدابردار صدا و سیما نیز هست)
شب خیز در ایران و در مدرسه عالی ترجمه، تحصیلات خود را تکمیل کرد. وی قبل از انقلاب در دانشگاه با ماندانا بهراد آشنا شد و تقریباً بعد از یکسال و نیم دوستی با یکدیگر از آنجائی که خانواده بهراد تمایل به دوستی طولانی آنها و مسافرت آنها به آمریکا به این صورت نداشتند، حمید شب خیز و ماندانا بهراد در آمریکا به عقد یکدیگر در آمدند.
آنها پس از ازدواج، دوباره به ایران بازگشتند و پس از مدتی اولین فرزند آنها به نام پانته آ در تهران بدنیا آمد.( شش، هفت روز بعد از تولد پانته¬آ، شب خیز آهنگی به نام «کودک بابا» در شو «میخک نقره ای» که توسط فریدون فرخزاد اجرا شد، خواند ولی بنا به دلایلی خوانندگی را که شغل مورد علاقه او بود، کنار گذاشت و به لب خوانی از دیگر خوانندگان اکتفا نمود.
2 سال بعد از پیروزی انقلاب و در سال 1360 در حالی که پانته آ فقط یک سال و نیمش بودشب خیز و همسرش به آمریکا مهاجرت کردند و در سانفرانسیسکو اقامت گزیدند و بعد از مدت کوتاهی دومین فرزند آنها به نام امید به دنیا آمد.
(پانته آ پزشک داروساز و امید در عرصه سینمای هالیوود فعالیت می کند. آرمان بهراد هم که در این شبکه مشغول به فعالیت است، کارهای معاملات ملکی انجام می دهد. برادر زن حمید شب خیز و شروین نیز که در این شبکه به کارگردانی مشغول است خواهرزادة ماندانا بهراد هستند.
از ویژگی های بارز آقای شب خیز می توان به زیرکی و آشنایی وی با دنیای رسانه و هنر اشاره کرد. او تا کنون کمترین شکست را در عرصه رسانه داشته و در بین صاحبان رسانه و هنرمندان خارج از کشور شخص نسبتا موفقی به شمار می رود.
مراحل کاری حمید شبخیز:
به گفته خود حمید شب خیز، وی کارمند شرکت «ایرفرانس» بوده که در سال 1981 (1360 هجری شمسی) پس از مشاجره با یک فرد مذهبی و خوردن یک سیلی از او به آمریکا مهاجرت کرد. شب خیز در ابتدای حضور در آمریکا به رستوران داری پرداخت ولی پس از مدت کوتاهی شکست خورد و به سراغ کار رسانه ای رفت و کار خودش را با رادیو شروع کرد و به گفته خودش اولین کسی بود که اقدام به ضبط برنامه در آمریکا کرد. او از اینکه با دست خالی به آمریکا آمده و این کار را شروع کرده و از پیشکسوتان این عرصه بشمار می رود با افتخار یاد می¬کند. وی ابتدا یک رادیوی محلی را اداره می¬کرد و بعداً تلویزیونی چند ساعته را راه اندازی نمود. برنامه¬هایش را نیز در گاراژ منزلش و با یک دوربین نه چندان پیشرفته ضبط کرده سپس خودش نیز آنها را ویرایش می¬کرد. به گفته خودش مدتی هم کارمند دانشجویی صدا و سیمای ایران هم بوده است.
(البته شب خیز می¬گوید این کار را قبل از انقلاب در ایران با سوئیچینگ شوهای تلویزیونی شروع کرده است.) او با فرستادن شوهای نوروزی که در آمریکا ضبط می¬کرد به داخل کشور و حضور در شبکه NITV تنها تلویزیون ماهواره¬ای موجود در آن زمان، کم کم به چهره ای آشنا برای بینندگان شبکه های لس-آنجلس تبدیل شد.
قبل از تأسیس شبکه ITN، گاهی اوقات در برنامه های مختلف، شب خیز برای رقبایش خط و نشان می-کشید به گونه ای که خیلی ها از او می خواستند که در مقابل دوربین ادب را رعایت نماید.
اما بعد از تأسیس شبکه ITN استراتژی شب خیز عوض شد و حمید شب خیز تبدیل به یک مجری کاملاً مؤدب و باشخصیت شد و دیگر از سر به سر گرفتن با دیگران خودداری کرد.
شب خیز در مدت کوتاهی تبدیل به شخصیتی گردید که مورد توجه و مراجعه مخاطبینی که حوصله برنامه های سیاسی و پر از جنگ اعصاب شبکه های سیاسی را نداشتند. افرادی که بیشتر دوست داشتند بنشینند و از بی خیالی و ساده انگاری شب خیز لذت ببرند. سبک شب خیز در اجرای برنامه هایش جدید بود. او در اجراهایش بسیار پرانرژی و پرهیجان ظاهر می شد و با کوچکترین دلیلی قهقهه های طولانی می زد و سعی در اجرای برنامه هایی داشت که فارغ از تمام مشکلات و غم های عالم است. لذا اصلاً به سراغ مسائل سیاسی و مذهبی نمی رفت و این ادعا را داشت که تمام تلاش من و کارهایی که جلوی دوربین انجام می دهم برای از بین بردن غم های شما و آوردن شادی و نشاط به خانه های شما می باشد. به این ترتیب شب خیز بعد از مدت کوتاهی تبدیل به یکی از معروفترین مجریان شبکه های لس-آنجلس شد. به ویژه اینکه عمده همکاران و مجریانی که جلوی دوربین شبکه ظاهر می شوند زنان زیبا و جذابی بودند که به هدف جذب مخاطب در شبکه آورده می شوند.
او در توجیه استفاده از مجریان زن می گوید: جوانان در شبکه او آموزش می بینند و بعد به شبکه های دیگر می روند. یکی از بارزترین این گونه همکاران، مهناز پاکروان بود که با حمید شب خیز برنامه های نسبتاً جالبی اجرا می کرد ولی به صورت ناگهانی این شبکه را ترک کرد و به شبکه امید ایران ملحق شد.
ـ کلاهبرداری شب خیز
بی خیالی ها و ساده انگاری های شب خیز برای او دردسرساز شد و کمپانی کلتکس که اعلام کرده بود تنها شبکه های مورد تأیید این کمپانی حق پخش محصولاتش را دارند، حمید شب خیز را که به پخش موزیک ویدئوهای این کمپانی بدون مجوز می پرداخت به دادگاه کشانید. دادگاه نیز او را به پرداخت نیم میلیون دلار غرامت به کلتکس محکوم نمود.
شب خیز که خود به تنهایی توان پرداخت این مبلغ را نداشت برای جلوگیری از ورشکست شدن و بسته شدن شبکه اش یک برنامة ویژه گذاشت و از هواداران شبکه خواست تا با کمک های خودشان از زمین خوردن شبکه اش جلوگیری نمایند و این مبلغ هنگفت در مدت کوتاهی جمع آوری شد و شب خیز توانست این جریمه را پرداخت کند البته خود شب خیز بارها در برنامه اش بطور زنده و خیلی با صراحت اعلام نمود که من حتی وسائل منزل خودم را از لطف بینندگانم خریداری و تهیه کرده ام.
اما این ماجرا در اینجا خاتمه نیافت و «مهران عبدشاه» مدیر شبکه IPN در برنامه ای حمید شب خیز را کلاه بردار و شارلاتان معرفی کرد و گفت: «اگر این شبکه مشکلات مالی دارد پس چطور می خواهد و می تواند دو شبکه جدید دیگر افتتاح کند؟»
وی ادامه داد: «شب خیز با پول هایی که از مردم گرفته خانه لوکسی خریده و آدرس آن خانه را نیز در برنامه اش اعلام کرد تا مردم بروند و آن را مشاهده کنند».
عبدشاه همچنین ماجرای کمپانی سلونون گروپ را که با دفتر مرکزی دبی اقدام به کلاهبرداری نمود و تنها در شبکه شب خیز تبلیغات وسیعی انجام داده بود را یکی از بارزترین نمونه های کلاهبرداری او معرفی کرد که تاکنون هم این مساله را مانند چماقی بر سر حمید شب خیز می گوبد و ادعا نموده که شبخیز به خاطر قرارداد میلیون دلاری تن به این همکاری و همدستی در این کلاهبرداری داده است.
البته جدا از صحبت ها و ادعاهای مهران عبدشاه، خوب شدن وضع مالی حمید شب خیز در سال های اخیر چندان بیراه هم نیست. زیرا او در این سال ها توانسته است اسپانسرهای زیاد و متمولی را برای شبکه اش جذب کند. شب خیز در شبکه اش از خیلی مسائلی که شبکه های دیگر ، برای خود کسر شأن می دانند نیز پرهیز نمی کند که این عمل او در کیفیت کلی شبکه اش بی تأثیر نبوده است.
او گاه برای پوشش تصویری گزارش های تبلیغاتی اش در فرودگاه ها از دوربین موبایلش استفاده می کند و همین تصاویر سطح پائین را به صورت گسترده از شبکه اش پخش می کند.
نقش موبایل شب خیز در تهیه و پخش پیام های بازرگانی، محدود به این مورد نمی شود. گاه در وسط پخش برنامه موبایل او زنگ می زند و او که از این تماس متعجب شده، به آن جواب می دهد و چند لحظه بعد با خنده ای حیرت زده می شود و به اطلاع بینندگان می رساند که به حسب اتفاق فلان شخص، که رئیس فلان کارخانه یا فلان شرکت است با او تماس گرفته و شب خیز او را روی اسپیکر قرار می دهد و آن شخص شروع می کند به تبلیغ از محصولاتش و اطلاعات کاملی به بینندگان می دهد و به این نحو بخش زیادی از برنامه های شب خیز به تبلیغات می گذرد.
جالب است که به جای آنکه بینندگان وی به این موضوع اعتراض کنند، آدم های بسیار قانعی هستند و برای هر چیزی که از شبکه ITN می بینند از او تشکر می کنند چون می دانند که حیات شبکه هایی مثل ITN به تبلیغات است!
شب خیز برنامه های تبلیغاتی زیادی در مورد خوانندگان و بیوگرافی آنها و کنسرتهای آنها می سازد. تا جایی که خیلی ها معتقدند که اگر شبکه هایی مثل ITN نباشد خیلی از خوانندگان از اذهان محو می شوند و خیلی از آنها هیچ گاه موقعیت مطرح شدن را پیدا نمی کنند. شهرتی که نه به خاطر هنرشان بلکه به خاطر پول های فراوانی است که جهت تبلیغات از آثار خود در این شبکه ها می پردازند.
شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که شبکه ITN را در بین شبکه های لس آنجلسی هنوز پر مخاطب قرار داده است رابطه خوب شبخیز با هنرمندان می باشد، تا جایی که خیلی از خوانندگان شبکه ITN، این شبکه را خانه اول هنری خود می دانند.
شب خیز از همان ابتدای کارش همواره سعی می کرد که سیاست های پخش برنامه اش را فارغ از مسائل سیاسی دنبال کند و در این بین حتی گاهی قبل از پخش فیلم های سینمایی قدیمی آنها را سانسور می کرد، تا کمتر به دردسر بیفتد.
در این سال ها، شایعه همکاری شبخیز با دولت جمهوری اسلامی در بین شبکه های لس آنجلس بر سر زبان ها بود تا جایی که حتی چند شبکه سندهایی برای این امر ارائه کرده اند که معلوم نیست اعتبار این مدارک تا چه حدی قابل تأیید است؟! حمید شب خیز هم این گفته ها را دلیل بر عالی بودن سطح شبکه-اش می داند و می گوید اینکه از یک طرف گفته می شود، مزدور جمهوری اسلامی هستیم و از طرف دیگر هم جمهوری اسلامی ما را به عنوان تهاجم فرهنگی به حساب می آورند به این معنی است که ما بر لبه تیز تیغ حرکت می کنیم و توانسته ایم وظیفه خود را خوب انجام دهیم و برای مردم کار کنیم! اما فرید شب خیز در گفتگو با هفته نامه سروش میگوید : - من رشته تحصیلی و کار اصلی‌ام موسیقی است اما در زمینه‌های مختلف هنری چون کارگردانی و تجربه‌های زیادی نیز کسب کرده‌ام حدود پانزده سال است که کار تهیه‌کندگی می‌کنم اما موقعیت‌های کاری خود را می‌شناسم و طبق مسئولیتی که بر عهده من است انجام وظیفه می‌کنم مثلا اگر در کاری تهیه‌کننده هستم فقط تهیه‌کننده‌ام نه اینکه مثلا در موسیقی کار دخالت کنم و فکر می‌کنم این روش بهترین گزینه برای موفقیت در کارها باشد. - اواخر دی 89 مدیر شبکه سه سیما (آقای پورحیدری) درباره موضوعی با من صحبت کرد که بسیار خوب و عالی بود و این جرفه و ایده تازه ایشان مسیری را برای ما باز کرد و کلید اولیه توسط ایشان زده شد ما فقط تکمیل‌کنده این ایده بودیم و طبق گفته‌های ایشان طنز «خنده بازار» شکل گرفت و من به عنوان تهیه‌کننده کار معرفی شدم. - در کار «خنده بازار» دو نکته برایم بسیار جالب بود یکی رساندن دکور که بسیار قوی بود و خیلی از دوستان بر این تصور بودند که ما مثلا در دکور برنامه‌های «نود» و «هفته» فیلمبرداری را انجام داده‌ایم و رساندن دکور در زمان اندک به دست عوامل کار به روند تولید سرعت داد. من قبول دارم که کار ضعف‌های خودش را داشت اما اگر بخواهم دوباره برنامه‌ای با این درون مایه بسازم حتماً تغییراتی در گروه خواهم داد چون در تدوین شاهد این بودم که اشکالات زیادی در کار وجود داشت..وی ابراز کرد: به احتمال زیاد برای ماه رمضان و به صورت روتین طنز خنده بازار ادامه خواهد داشت. شب خیز خاطرنشان کرد: به دلیل فشردگی ضبط کار و رساندن آن به پخش، من خیلی از نظر مخاطبان خبری ندارم ولی با تماس های بسیار از سوی افراد متفاوت خوشبختانه این سری از مجموعه خنده بازار مورد استقبال قرار گرفته است. حالا نظر شما کاربران امروزنا در مورد فعالیت فرهنگی و هنری این دو برادر چیست ؟؟؟؟

 

http://www.cloob.com/u/soheyl1360/31416586







برچسب ها شماره تلفن فرید شب خیز فرید شب خیز دوست دخترش فرید شب خیز متولد فرید شب خیز دوست پسرش فرید شب خیز و همسرش زندگی نامه فرید شب خیز سایت رسمی فرید شب خیز بیوگرافی فرید شب خیز کانال تلگرام فرید شب خیز اینستاگرام Instagram فرید شب خیز فرید شب خیز دوست دختر فرید شب خیز آخرین خبر فرید شب خیز عکس همسر فرید شب خیز فرید شب خیز ازدواج دوست پسر فرید شب خیز فرید شب خیز کیست فرید شب خیز بدون آرایش فرید شب خیز ویکی پدیا فرید شب خیز قبل عمل زیبایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو