loading...

بست بیوگرافی

زندگی نامه کیانو ریوز,خانه / ثروت کیانو ریوز,عکس همسر کیانو ریوز,همسر کیانو ریوز, کیانو ریوز و همسرش,اینستاگرام Instagram کیانو ریوز ,عکس کیانو ریوز,کانال تلگرام کیانو ریوز,پسر کیانو ریوز , کیانو ریوز

حسین بازدید : 653 دوشنبه 10 دی 1397

زندگی نامه کیانو ریوز,خانه / ثروت کیانو ریوز,عکس همسر کیانو ریوز,همسر کیانو ریوز, کیانو ریوز و همسرش,اینستاگرام Instagram کیانو ریوز ,عکس کیانو ریوز,کانال تلگرام کیانو ریوز,پسر کیانو ریوز , کیانو ریوز متولد,فیلم کیانو ریوز , کیانو ریوز ویکی پدیا, کیانو ریوز ازدواج,شماره تلفن کیانو ریوز, کیانو ریوز قبل عمل زیبایی,بیوگرافی کیانو ریوز,کیانو ریوز,آخرین خبر کیانو ریوز,ارتباط با کیانو ریوز,کلیپ کیانو ریوز,کیانو ریوز کیست؟,سایت رسمی کیانو ریوز,دختر کیانو ریوز ,کیانو ریوز کجاست؟, کیانو ریوز بدون آرایش, کیانو ریوز کیست,

کیانو ریوز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به ناوبری پرش به جستجو
کیانو ریوز
Keanu Reeves (crop and levels) (cropped).jpg
ریوز در سال ۲۰۱۵
نام اصلی کیانو چارلز ریوز
زمینه فعالیت بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان، خواننده
تولد ۲ سپتامبر ۱۹۶۴ ‏(۵۴ سال)
بیروت،  لبنان
والدین پاتریشیا تایلور
ساموئل نولین ریوز
ملیت کانادایی
پیشه بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان
سال‌های فعالیت ۱۹۸۴ - تا کنون
صفحه در وب‌گاه IMDb

کیانو چارلز ریوز (به انگلیسی: Keanu Charles Reeves) (زاده ۲ سپتامبر ۱۹۶۴) بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و موسیقیدان کانادایی است. او بیشتر برای بازی در نقش نئو در سه‌گانه فیلم ماتریکس، فیلم سرعت، دراکولای برام استوکر، نقش تد لوگان در ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد، وکیل‌مدافع شیطان، کنستانتین و فرنچایز جان ویک شناخته شده‌است.

اوایل زندگی

ریوز در بیروت پایتخت لبنان به دنیا آمد و او پسر پاتریشیا تایلور طراح لباس و ساموئل نولین ریوز یک زمین‌شناس بود. مادر ریوز انگلیسی و پدر او اهل هاوایی و از نژاد ایرلندی پرتغالی چینی بود.[۱][۲][۳] پدر و مادرش نام کیانو را برای فرزندشان برگزیدند که در زبان هاوایی به معنای «نسیم خنک» است. مادر ریوز در بیروت کار می‌کرد تا با پدر او آشنا شد. پدرش کارگری بی‌تجربه بود و مدرک تحصیلی دیپلم را وقتی به خاطر فروش هروئین در زندان هاوایی به سر می‌برد، اخذ کرده بود. پدر او همسر و خانوادهٔ خود را هنگامی که ریوز تنها سه سال داشت، ترک کرد و ریوز در حال حاضر هیچ ارتباطی با او ندارد.

پدر و مادرش در سال ۱۹۶۶ از یکدیگر جدا شدند. سپس مادرش به یک طراح لباس تبدیل شد و خانواده‌اش را به استرالیا و بعد به نیویورک برد. در آنجا مادرش با مردی به نام پل ارون، که یک کارگردان آمریکایی بود ملاقات کرد و با یکدیگر ازدواج کردند. آن‌ها پس از نقل مکان به تورنتو در سال ۱۹۷۱ از هم جداشدند. مادر ریوز در سال ۱۹۷۶ با یک خواننده سبک راک با نام رابرت میلر ازدواج کرد و در سال ۱۹۸۰ از او طلاق گرفت. مادر ریوز در چهارمین ازدواج خود با مردی با نام جک باند که به آرایشگری می‌پرداخت ازدواج کرد. این رابطه در سال ۱۹۹۴به طلاق انجامید. کیانو و خواهرانش در شهر تورنتو بالغ شدند. آن‌ها به همراه مادر، پدربزرگ، مادربزرگ و پرستارشان در آنجا زندگی می‌کردند. ریوز در مدت محدود ۵ سال به چهار مدرسه مختلف، از جمله به مدرسه هنر می‌رفت.

ریوز رؤیای تبدیل شدن به یک ستاره هاکی را در سر داشت و برای رسیدن به آن رشته تحصیلی خود را تغییر داد. او به یک دبیرستان آزاد رفت. اما وقتی که می‌خواست به دانشگاه برود دوباره رشته تحصیلی خود را به بازیگری تغییر داد. در نهایت ریوز به دلیل تغییر بیش از اندازه رشته‌های تحصیلی‌اش از طرف مدرسه اخراج شد و هرگز نتوانست مدرک دیپلم را اخذ کند.

""در ژانویه ۲۰۱۱ در شبکه بی‌بی‌سی در برنامه «شو یکه‌تاز» از انگلیسی‌تبار بودنش سخن گفت. او در این‌باره بیان داشت که مادرش، زمانی که او نوجوان بود، او را تشویق به نگاه کردن برنامه تلویزیونی کمدی دو روننی (The Two Ronnies) و دیگر برنامه‌های تلویزیونی می‌کرد؛ بدین‌گونه مادرش باعث شد او امروز به این راحتی انگلیسی صحبت کند.[۴]""

حرفه‌ای

کیانو ریوز در مکزیک در فیلم روزی که دنیا از حرکت بازماند، در سال ۲۰۰۸.

کیانو ریوز را بیش از هرچیز به عنوان ستارهٔ فیلم‌های اکشن و علمی‌تخیلی می‌شناسند. او نخستین تجربیات خود در زمینه بازیگری را با حضور در تئاتر به دست آورد و همچنین در شماری از محصولات سینمایی و تلویزیونی نقش آفرینی کرد.

آغاز زندگی حرفه‌ای: ۱۹۸۰

ریوز کار هنری خود را از نه سالگی با حضور در تئاتری به نام دمن یانکیز (Damn Yankees) شروع کرد. او در سن ۱۵ سالگی نقش میرکیوتو (Mercutio) در نمایش رومئو و ژولیت روی صحنه اجرا کرد. این نمایش در تئاتر لوه پوسلوس (Leah Posluns) اجرا شد. ریوز اولین نقش تلویزیونی خود را در شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی با سریال کمدی هنگین ان آغاز کرد و در آن سال مانند ستاره‌ای درخشید. به همین دلیل شرکت کوکا کولا او را برای تبلیغ محصولات کوکا کولا دعوت کردند. ریوز نیز این درخواست را پذیرفت. کیانو در همان سال در یک فیلم کوتاه درام ان‌اف‌بی و در تئاترهای «برد فراسر» (Brad Fraser's) و «ولف بوی» (Wolfboy) در شهر تورنتو ایفای نقش کرد؛ وی در سال ۱۹۸۴ به بهترین بازیگر نوجوان کانادایی از طرف مردم تبدیل شد.

بعد از موفقیت‌های فراوان در تئاتر و تلویزیون، از او دعوت شد که نقش تد را در فیلم سینمایی ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد بازی کند. کیانو نیز این نقش را پذیرفت و در زمان نوجوانی به یک ستاره بین‌المللی تبدیل شد. زیرا که این فیلم فروش بی نظیری را در کل دنیا در پی داشت و این دلیلی شد که کیانو در فصل جدید بیل و تید ۲ نیز ایفای نقش کند.

محبوبیت زیاد: ۱۹۹۰

در سال ۱۹۹۰ کیانو در فیلم‌هایی پرآوازه با ستارگانی بزرگ به ایفای نقش پرداخت. ریوز در فیلم نقطه شکست ایفای نقش کرد و برنده جایزه پسندیده‌ترین بازیگر مرد از طرف جوایز بین‌المللی جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی شد. در پی این موفقیت در فیلم‌هایی همچون سرعت نیز بازی کرد و موفقیت‌های بیشتری را کسب نمود. وی در سال ۱۹۹۷ با فیلم موفق وکیل مدافع شیطان با آل پاچینو نیز هم‌بازی شد.

ادامهٔ موفقیت: ۲۰۰۰

ریوز با بازی در سه‌گانه فیلم سینمایی ماتریکس به یک شخصیت ماندگار در بین تمام مردم جهان تبدیل شد. این فیلم به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی در تاریخ هالیوود شناخته شده‌است. فیلم سینمایی ماتریکس آنچنان موفق بود که برادران واچوفسکی سری دوم و سوم آن را ساختند.

کیانو در سال ۲۰۰۶ در نقش شخصیت جان کنستانتین در فیلم سینمایی کنستانتین نقش آفرینی کرد. سپس در فیلم زندگی شخصی پیپا لی بازی کرد. وی در ادامه با همکاری ساندرا بولاک در فیلم خانه‌ای روی برکه به ایفای نقش پرداخت.

بازگشت: ۲۰۱۰

ریوز در سال ۲۰۱۰ در فیلم سینمایی اکشن کمدی درام به نام جرم هنری نقش آفرینی کرد. در آوریل ۲۰۱۱ ریوز در مصاحبه با شبکه ام‌تی‌وی اعلام کرد که فصل جدید بیل و تد در مرحلهٔ ساخت می‌باشد. وی در سال ۲۰۱۳ با ۴۷ رونین به توفیقی نرسید. کیانو ریوز در سال ۲۰۱۴ با فیلم موفق جان ویک دوباره سر زبان‌ها افتاد.

سه‌گانه ماتریکس

کیانو ریوز برای سه‌گانه ماتریکس مجموعاً ۲۶۲ میلیون دلار دریافت کرده‌است. برای فیلم اول ۱۰ میلیون دلار به علاوه ۱۰٪ از درآمد ناخالص را گرفت. فیلم اول ماتریکس در نهایت ۴۶۰ میلیون دلار در کل دنیا فروش کرد که در کل ۵۶ میلیون دلار آن به ریوز رسید. برای هر کدام از فیلم‌های دوم و سوم هم او ۱۵ میلیون دلار دستمزد به علاوه ۱۵٪ از کل فروش فیلم‌ها را گرفت. ماتریکس دو ۷۴۲ میلیون دلار در کل دنیا فروخت و ۱۲۶ میلیون دلار عاید ریوز کرد. فیلم سوم ۴۳۰ میلیون دلار فروخت و ۸۰ میلیون دلار آن به ریوز رسید. این یعنی برای سه‌گانه ماتریکس، ریوز ۲۶۲ میلیون دلار گرفت. دستمزد ۱۲۶ میلیون دلاری «کیانو ریوز» برای فیلم دوم ماتریکس بالاترین دستمزدی است که تا به امروز یک بازیگر برای تنها یک فیلم دریافت کرده‌است.

زندگی شخصی

ستاره ریوز بر روی پیاده‌رو شهرت هالیوود

در سال ۲۰۰۵ سنگ پیاده‌روی مشاهیر هالیوود کیانو ریوز در شمال نیویورک ساخته شد و این سنگ فقط به بزرگان هنر جهان تعلق می‌گیرد که ریوز یکی از آنان می‌باشد.

در سال ۲۰۰۶ زنی ادعا کرد که کیانو پدر فرزندش است. ریوز اما این سخنان را تکذیب کرد. زن به دادگاه رفت و خواستار شد تا کیانو هر ماه مبلغی به عنوان کمک خرجی برای بزرگ کردن فرزندشان به او بدهد. کیانو هم به پیشنهاد وکیلش آزمایش دی‌ان‌ای داد. در دسامبر ۲۰۰۶ نتایج آزمایش برای دادگاه خوانده شد و معلوم شد که «کیانو ریوز» پدر آن نوزاد نیست. دادگاه ۱۵ سال حکم زندان برای آن زن تعیین کرد. اما ریوز هیچ گونه شکایتی نکرد و به آن زن حکم آزادی دادند. کیانو میلیون‌ها دلار برای تحقیقات سرطان و بیمارستان‌های مرتبط با این بیماری اهدا کرده و همچنان کمک‌های خود را ادامه می‌دهد. او در حرفه اش هم با چنین طرز تفکری پیش رفته‌است.وی در فیلم «وکیل مدافع شیطان» چند میلیون دلار کمتر دستمزد گرفت تا تهیه کنندگان فیلم بتوانند از عهده پرداخت دستمزد آل پاچینو بربیایند. کیانو ریوز حضور در فیلم «مخمصه» در کنار بازیگران بزرگی مثل آل پاچینو و رابرت دنیرو و بازی در قسمت دوم فیلم «سرعت» را رد کرد و از دستمزد قابل توجه آن‌ها چشم پوشید تا روی صحنه تئاتر حضور پیدا کند و به ایفای نقش «هملت» بپردازد.

روابط

در دسامبر سال ۱۹۹۹، دوست دختر ریوز «جنیفر سیم» یک دختر مرده به دنیا آورد که نام او را آوا آرچر سیم ریوز گذاشتند. در آوریل سال ۲۰۰۱، جنیفر سیم در یک تصادف رانندگی جانش را از دست داد. او در کنار دختر خود در قبرستان وست وود در لس آنجلس، کالیفرنیا به خاک سپرده شد.

علاقه‌مندی

کیانو ریوز یکی از طرفداران اسب‌سواری، موج‌سواری و موتورسیکلت است. او کلکسیونی از موتورسیکلت سنگین دارد. کیانو که چپ دست است، یک خانه ویلایی در خیابان وست وود لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا دارد که اکثراً در آنجا زندگی می‌کند، و همچنین یک آپارتمان مجلل نیز در نیویورک دارد. اما در آن زندگی نمی‌کند. کیانو همچنین در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۲ به عنوان گیتاریست باس در گروه داگ استار فعالیت می‌کرد. این گروه دو آلبوم به نام‌های «رؤیای کوچک ما» و «پایان خوش» را در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۰ به بازار عرضه کرده‌است.

فیلم‌شناسی

ریوز در نمایش افتتاحیه فیلم مرد تایچی، فستیوال فیلم تورنتو ۲۰۱۳
نام فیلمسالنقشیادداشت
یانگبلاد ۱۹۸۶    
پرواز ۱۹۸۶ تامی ورمیک  
لبه رودخانه ۱۹۸۶ مت  
برادری عدالت ۱۹۸۶ دریک  
شب قبل ۱۹۸۸ وینستون کانلی  
روابط خطرناک ۱۹۸۸ Le Chevalier Raphael Danceny  
ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد ۱۹۸۹ تد لوگان  
مسافرت جعلی بیل و تد ۱۹۹۱ تد لوگان  
آیداهوی اختصاصی خودم ۱۹۹۱ اسکات فیور  
نقطه شکست ۱۹۹۱    
دراکولای برام استوکر ۱۹۹۲ جاناتان هارکر  
بودای کوچک ۱۹۹۳ شاهزاده سیدارتا  
سرعت ۱۹۹۴ مأمور جک تریون  
جانی منومیک ۱۹۹۵ جانی  
واکنش زنجیره‌ای ۱۹۹۶ ادی کاسالیویچ  
احساس مینه‌سوتا ۱۹۹۶ جیجیکاس کلایتون  
وکیل مدافع شیطان ۱۹۹۷ کوین لومکس  
ماتریکس ۱۹۹۹ نئو/توماس اندرسون  
بیننده ۲۰۰۰ دیوید آلن گریفین  
نوامبر شیرین ۲۰۰۱ نلسون  
ماتریکس: بارگذاری مجدد ۲۰۰۳ نئو، توماس اندرسون  
انیماتریکس ۲۰۰۳ نئو، توماس اندرسون صداپیشه
انقلاب‌های ماتریکس ۲۰۰۳ نئو، توماس اندرسون  
یکی باید کوتاه بیاید ۲۰۰۳ دکتر جولیان مرسر  
کنستانتین ۲۰۰۵ جان کنستانتین  
خانه‌ای روی برکه ۲۰۰۶ الکس ویلر  
یک پوینده تاریک ۲۰۰۶ باب آرکتور  
سلاطین خیابان ۲۰۰۸ کاراگاه تام لودلا  
روزی که دنیا از حرکت ایستاد ۲۰۰۸ کلاتو  
زندگی شخصی پیپا لی ۲۰۰۹ کریس  
جرم هنری ۲۰۰۹ هنری  
پهلو به پهلو ۲۰۱۲ خودش تهیه‌کننده
مرد تایچی ۲۰۱۳ دوناکا مارک کارگردان
۴۷ رونین ۲۰۱۳ کای  
جان ویک ۲۰۱۴ جان ویک  
تق تق ۲۰۱۵ ایوان وبر  
بی‌پناه ۲۰۱۶ کاراگاه اسکات گالبان  
شیطان نئونی ۲۰۱۶ هنک  
گروه بد ۲۰۱۶ دیریم  
حقیقت مطلق ۲۰۱۶ ریچارد رمزی  
جان ویک: بخش ۲ ۲۰۱۷ جان ویک[۵][۶]
سیبری ۲۰۱۸ لوکاس هیل  
جان ویک : پارابلوم ۲۰۱۹ جان ویک در حال فیلمبرداری

منابع

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%88_%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B2







برچسب ها زندگی نامه کیانو ریوز خانه / ثروت کیانو ریوز عکس همسر کیانو ریوز همسر کیانو ریوز کیانو ریوز و همسرش اینستاگرام Instagram کیانو ریوز عکس کیانو ریوز کانال تلگرام کیانو ریوز پسر کیانو ریوز کیانو ریوز متولد فیلم کیانو ریوز کیانو ریوز ویکی پدیا کیانو ریوز ازدواج شماره تلفن کیانو ریوز کیانو ریوز قبل عمل زیبایی بیوگرافی کیانو ریوز کیانو ریوز آخرین خبر کیانو ریوز ارتباط با کیانو ریوز کلیپ کیانو ریوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو