loading...

بست بیوگرافی

,    ,    بیوگرافی کریمی مراغه ای,    اشعار کریمی مراغه ای,    اثار کریمی مراغه ای,    کریمی مراغه ای طنز,   

حسین بازدید : 689 شنبه 03 فروردین 1398


,   
,    بیوگرافی کریمی مراغه ای
,    اشعار کریمی مراغه ای
,    اثار کریمی مراغه ای
,    کریمی مراغه ای طنز
,    دانلود اشعار کریمی مراغه ای mp3
,    کانال کریمی مراغه ای
,    کتاب کریمی مراغه ای pdf
,    کریمی مراغه ای زشت و زیبا
,    دانلود اشعار کریمی مراغه ای صوتی

,   

 

 

کریمی مراغه‌ای

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به ناوبری پرش به جستجو
میرزا حسین کریمی
زادروز ۱۳۰۶ (۹۱ ساله)
مراغه
محل زندگی مراغه
ملیت ایرانی
پیشه شاعر
لقب کریمی مراغه ای
دوره پهلوی دوم و جمهوری اسلامی
مذهب شیعه
آثار رنگارنگ و مرثیه سرایی

میرزا حسین کریمی مراغه‌ای شاعر معاصر آذربایجان و متولد ۱۳۰۶ در مراغه و ساکن شهر مراغه میباشد . کریمی ادامه دهندهٔ سبک سنّتی و کلاسیک شعر است و غالباً در اشعار طنز خود رسم و رسوم زمان خود را به باد انتقاد گرفته است. اکثر اشعار او هرچند به ترکی آذربایجانی سروده شده‌اند ولی به علت مقید بودن به سبک قدیم و اوزان شعری با تعبیرات و اصطلاحات عربی و فارسی بسیاری آمیختگی دارند. یکی از ادبای جمهوری آذربایجان پایان نامهٔ دکتری خود را چند سال پیش به بررسی اشعار او اختصاص داده است.

 

 

کریمی مراغه‌ای همچنان در سن ۹۶ سالگی در شهر مراغه زندگی و به خلق آثار ادامه می‌دهد. کریمی مراغه‌ای با اینکه طنز پرداز است، از شاعران اهل بیت نیز می باشد و کتابهای نوحهٔ ای هم دارد زیرا در آمد آن بیشتر از سایر کتابها می باشد برای کتابهای مذهبی که مورد حمایت حکومت می باشد کاغذ و سایر تسهیلات در نظر گرفته می شود همچنین مبالغی نیز به شاعر پرداخت می شود.در مجموع کتابهای طنز او بیشتر از کتابهای مرثیه وی می باشد. مجموعه‌های طنز او در شانزده جلد و با عنوان رنگارنگ چاپ شده است.

سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره استاد کریمی گفته اند:استاد کریمی مراغه‌ای در جای جای اشعار طنز خود، مواد مخدر و آلودگی‌ جوانان را که سوغات دولت‌های جهانخوار برای کشورمان بوده، به باد انتقاد گرفته و به بی‌تحرکی ملت و دولت حاکم رژیم گذشته اشاراتی بس آگاهانه کرده است. در هر ورقی از «رنگارنگ» استاد کریمی، مطلبی تازه و فکری بکر به چشم می‌خورد.
[۱]

جستارهای وابسته

منابع

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C_%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%BA%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C








برچسب ها بیوگرافی کریمی مراغه ای اشعار کریمی مراغه ای اثار کریمی مراغه ای کریمی مراغه ای طنز دانلود اشعار کریمی مراغه ای mp3 کانال کریمی مراغه ای کتاب کریمی مراغه ای pdf کریمی مراغه ای زشت و زیبا دانلود اشعار کریمی مراغه ای صوتی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو