loading...

بست بیوگرافی

,    بیوگرافی همسر خمسه,    علیرضا خمسه و همسر سابقش,    همسر سابق علیرضا خمسه,    همسر اول علیرضا خمسه,    نام همسر اول علیر

حسین بازدید : 327 پنجشنبه 15 آذر 1397


,    بیوگرافی همسر خمسه
,    علیرضا خمسه و همسر سابقش
,    همسر سابق علیرضا خمسه
,    همسر اول علیرضا خمسه
,    نام همسر اول علیرضا خمسه
,    پسر علیرضا خمسه
,    فرزندان علیرضا خمسه
,    احمدرضا خمسه
,    بیوگرافی مروارید پورشفیقی

,   

 

 

علیرضا خمسه و همسرش مروارید پورشفیقی + بیوگرافی و طلاق

 

 

علیرضا خمسه متولد 9 بهمن ماه 1331 در زنجان، بازیگر است

 

فارغ التحصیل لیسانس رشته روان شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و رشته پانتومیم از فرانسه می باشد، در حال حاضر چهار خواهر و چهار برادر دارد که سه تای دیگر هم بوده‌ اند که فوت شده‌ اند

 

alirezakhamse-photokade (2)

علاقه به بازیگری از قنداق

 

باور کنید از همان پرقنداقم عاشق بازیگری بودم

 

اما در دوران دبیرستان به طور جدی برای این کار تصمیم گرفتم.وقتی دوران دبیرستان تمام شد وارد دانشگاه شهیدبهشتی شدم و آنجا روان‌ شناسی خواندم چون حس می‌کردم دانش روان‌شناسی می‌ تواند به بازیگری کمک کند، پس از آن به فرانسه رفتم و در آنجا در رشته تئاتر و بازیگری ادامه تحصیل دادم

 

بازگشت از فرانسه به خاطر انقلاب

 

انقلاب که شد من درسم را در فرانسه نصفه نیمه رها کردم و برگشتم، در اینجا سال 1360 برای اولین بار در فیلم  مرگ یزدگرد آقای بهرام بیضایی بازی کردم و این اولین کار من بود، همان سال وارد تلویزیون شدم

 

علیرضا خمسه و همسرش,عکس علیرضا خمسه و همسرش مروارید پورشفیقی,بیوگرافی علیرضا خمسه,زندگینامه علیرضا خمسه,عکس خانوادگی علیرضا خمسه,همسر علیرضا خمسه

شغل پدر و زندگی کودکانه

 

بدلیل شغل پدرش که کارمند اداره برق بود چند سال اوایل زندگی را در بروجن و دبستان ادیب سپری کرده است، در مورد دوران کودکی اش می گوید : دوران کودکی ما بهترین زمان برای بچه‌ ها بود

 

خودم به همراه بچه‌ ها الک دولک، بیخ دیواری، تیله بازی و بازی‌های دیگر مثل فوتبال، والیبال، دوچرخه‌سواری و… را انجام می‌ دادم

 

شهرت

 

علیرضا خمسه به دلایل فرم صورت و فرم بدنی خاص اش مورد توجه کمدین ها قرار گرفت و در چندی کار سینمایی نیز حضور داشت تا اینکه در سال 1367 با بازی در سریال هوشیار و بیدار به شهرت و محبوبیت رسید سپس در سال 72 در فیلم بیادماندی من زمین را دوست دارم در نقش آدم فضایی درخشید سپس حضور او در چندین فیلم و مجموعه چندین جوایزش برایش به ارمغان آورد

 

alirezakhamse-photokade (4)

ازدواج اول = طلاق

 

من دوبار ازدواج کردم، اولی سال 62 بود که به جدایی انجامی حاصل‌ اش پسری بود به نام احمدرضا، دومین ازدواج سال 72 بود با مروارید پورشفیقی که خدا را شکر الان 24 سال است که با موفقیت ادامه داشته و حاصل‌ اش هم دو دختر به نام‌ های درسا و گلسا بوده است

 

نحوی آشنایی و ازدواج دوم

 

مروارید پورشفیقی : ما همسایه بودیم. پدرم با او دوست بود. چون پدرم خلبان است خمسه هم به عنوان یک فرد شناخته شده خیلی وقت‌ها با پدرم برخورد داشت. زمانی که ما با هم آشنا شدیم، مادرم هم در جریان بود. وقتی خمسه از من خواستگاری کرد، پدرم کاملا مخالف بود

 

اما در حال حاضر یکی از دوست‌های خوب خمسه است و ارتباط خوبی با هم دارند

 

alirezakhamse-photokade (5)

مروارید شفیقی

 

مروارید شفیقی از گریمور های سینما و تلویزیون بود که بخاطر تربیت بچه ها قید کار را زد و میگوید هیچ وقت پشیمان نمی شود

 

فرزندان چیکار می کنند

 

علیرضا خمسه : پسرم احمدرضا الان ایران زندگی نمی‌کند، با مادرش از ایران مهاجرت کرده و ساکن اسپانیاست،دختر بزرگم درسا  سال چهارم دانشگاه است و در رشته سخت‌ افزار کامپیوتر تحصیل می‌ کند. دختر کوچکم گلسا هم سال پنجم دبستان است

 

علیرضا خمسه و همسرش,عکس علیرضا خمسه و همسرش مروارید پورشفیقی,بیوگرافی علیرضا خمسه,زندگینامه علیرضا خمسه,عکس خانوادگی علیرضا خمسه,همسر علیرضا خمسه

راز خنده خمسه

 

عليرضاخمسه معتقد است كسي كه به تغيير جهان باور داشته باشد، می خندد و كسانی نااميد و غمگينند كه اين امكان تغيير را نمی بينند، او اين اعتقاد را به گوشه گوشه زندگی اش وارد كرده است. از دنياي پدری و همسری بگيريد تا دنياي معلمی و بازيگری؛ شايد به همين دليل است كه حتی ديدن گريه‌ ها و بغض‌های او در برنامه‌ هايش ما را می خنداند

 

روحیه پژوهشی

 

او بی گدار به آب نمی زند

 

در مورد كارهايش مطالعه كرده و تمايل زيادی به پژوهش كردن هم دارد، خمسه اين 2 را يك ضرورت براي انجام كار‌هايی موفق مي‌ی داند و می گويد : من يك روحيه‌ا ی دارم كه خيلي دلم می خواهد در جوان‌ های امروز بوجود بيايد يا اگر هست گسترش پيدا كند و آن روحيه تجربه‌ گرايی و كار پژوهشی است

 

alirezakhamse-photokade (6)

نقشی که دوست دارم

 

نقش باباپنجعلی در سریال پایتخت از طرف مردم بسیار استقبال شده و من هم به دلیل این استقبال و همچنین تفاوت سنی و رفتاری آن با خودم، خیلی دوستش دارم

 

علاقه به سفر

 

من به‌ شدت اهل مسافرتم و به همه جای دنیا سفر کرده‌ ام

 

در ایران بیشتر از همه جا به رشت علاقه دارم چون خانواده همسرم آنجا هستند و دوستان زیادی در رشت داریم جای بسیار خوش آب و هوایی است و من آنجا را بسیار دوست دارم

 

جوایز و افتخارات

 

بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ‌یانگ، برای فیلم آپارتمان شماره ۱۳. (۱۳۷۱)

 

کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از دوازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر

برای بازی در فیلم سینمائی چشم شیطان (۱۳۷۲)

 

دریافت لوح تقدیر از احمد مسجدجامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۸۲)

لوح تقدیر از هفتمین جشنواره تئاتر تجربه کوتاه (۱۳۸۳)

 

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر

برای بازی در فیلم بیست (۱۳۸۷)

 

تقدیر در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان – همدان (۱۳۸۹)

 

فعالیت های صنفی

 

● عضو هیئت مؤسس انجمن بازیگران سینمائی کشور
● عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمائی کشور (از بدو تأسیس تا سه دوره بعد)
● عضو هیئت حل اختلاف صنفی مجمع تهیه و تولید و پخش فیلم‌های ایرانی (۳ دوره)
● عضو هیئت مدیره تعاونی مسکن خانه سینما – از بدو تأسیس تا انحلال
● عضو هیئت داوری و حل اختلاف خانه سینما (یک دوره -سال ۱۳۸۹–۱۳۹۰)
● بازرس انجمن بازیگران سینمای ایران (از سال ۸۵ تاکنون – ۳ دوره)

 

سایت فتوکده







برچسب ها بیوگرافی همسر خمسه علیرضا خمسه و همسر سابقش همسر سابق علیرضا خمسه همسر اول علیرضا خمسه نام همسر اول علیرضا خمسه پسر علیرضا خمسه فرزندان علیرضا خمسه احمدرضا خمسه بیوگرافی مروارید پورشفیقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو